08:46

Pielęgnacja cery mieszanej - moje sposoby oczyszczania cery mieszanej


pielęgnacja cery mieszanej



Podstawą każdej pielęgnacji cery jest dokładne jej oczyszczanie z nagromadzonego sebum, kurzu, który gromadzi się na niej w ciągu dnia. Dokładny demakijaż twarzy jest pierwszym krokiem ku pięknej, zadbanej, zdrowo wyglądającej skórze. Moje sposoby oczyszczania cery mieszanej są banalnie proste i to im poświecę dzisiejszy wpis. Warto pamiętać, że odpowiednia i zrównoważona pielęgnacja cery mieszanej nie należy do najłatwiejszych zadań.
Posiadam cerę mieszaną, która charakteryzuje się przetłuszczającą skórą w strefie T, a suchą na policzkach. Posiada ona skłonności do zapychania, przy czym nie jest typowo problematyczna. Od czasu do czasu pojawiają się na niej wypryski, które na co dzień koryguje korektorem. Towarzyszą mi pozapychane i rozszerzone pory w strefie T, które raz są większe, a innym razem praktycznie niewidoczne. 


Z jednej strony cerę mieszaną musimy odpowiednio nawilżać, a z drugiej ograniczyć wydzielanie sebum w miejscach, w których powstaje jego nadmiar - czyli czoło, nos, broda. Podstawą każdej pielęgnacji, bez względu na rodzaj cery jest oczywiście dokładne jej oczyszczanie.


pielęgnacja cery mieszanej - moje sposoby oczyszczania cery mieszanej



Moje sposoby oczyszczania cery mieszanej są banalnie proste. Pierwszy z nich jest powszechnie znany i stosowany. Szczególnie kiedy nie mam czasu, ochoty i nadzwyczajnie w świecie mam tzw. lenia. Dobry żel do mycia twarzy + woda, w połączeniu idealnie oczyszczają cerę. Aktualnie stosuje żel głęboko oczyszczający Cleanance Avene. Produkt ten bardzo dobrze usuwa zgromadzone zanieczyszczenia na skórze oraz makijaż, a raczej resztki jakie z niego pozostały po całym dniu. Żel nie przesusza jej i nie podrażnia. Posiada dość rzadką konsystencję, więc należy uważać z ilością wydobywaną z butelki. Mimo to, produkt ten jest bardzo wydajny. Kilka kropel żelu wystarczy na dokładne umycie skóry twarzy. 

Resztki makijażu usuwam delikatnym płynem micelarnym firmy Le'Maadr. Jest delikatny, a zarazem skuteczny. Nawet jeśli dostanie się do okolic oczu, to nie podrażnia ich. Dobrze domywa moją skórę, nie pozostawia tłustego filmu. Posiada właściwości nawilżające i kojące. Często przecieram nim skórę rano przed nałożeniem makijażu. Płyn micelarny Le'Maadr to dobrzy produkt godny polecenia. Szczególnie osoby posiadające suchą, wrażliwą skórę powinny być z tego kosmetyku zadowolone. 



sposoby oczyszczania cery mieszanej



Drugi sposób oczyszczania mojej cery jest dość tłusty, a to za sprawą oleju kokosowego. Na "brudną" skórę nakładam odrobinę oleju, następnie masuje nim nią. Tłuszcz rozpuszcza tłuszcz, olej zmywa brud i usuwa makijaż. Bez problemu zmywa cienie, masakrę, podkład, czy korektor z twarzy. Olej kokosowy jest doskonałym produktem pielęgnującym. Idealne połączenie. Z jednej strony oczyszczam cerę, a z drugiej ją pielęgnuję. 

Po 1-2 minutowym masażu czas na żel. Tym razem wybieram delikatny środek myjący, pozbawiony silnych detergentów i myję nim twarz. W zależności od potrzeby czynność powtarzam. 

Jest to idealny sposób zastępczy do sławnej metody OCM, która u mnie kompletnie się nie sprawdziła. Olej kokosowy posiada szereg właściwości pielęgnujących skórę, dlatego do jego zmycia używam delikatnego środka myjącego lub też ciepłej wody i ręczniczka. 



ielęgnacja cery mieszanej - moje sposoby oczyszczania cery mieszanej



Pielęgnacja cery mieszanej nie jest łatwa. Cera ta z jednej strony wymaga solidnego nawilżenia, a z drugiej kontroli i ograniczenia wydzielanego sebum w strefie T. Dokładne jej oczyszczenie jest pierwszym krokiem ku zadbanej i zdrowej skórze. 

                



 Zapraszam Was do śledzenia mojego profilu na Instagramie oraz FB. 




Miłego dnia





24 komentarze:

  1. Widzę mój lubiony kremik z Oillan :) Mi się właśnie skończył niestety :/ A z tym olejek kokosowym muszę spróbować, bo nie jakoś nie mogłam się odważyć, ale co tam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moja 3 tubka tego kremu, lubię go. A co do oleju w oczyszczaniu to może to być oczywiście tez inny olej np. lniany, czy ze słodkich migdałów tylko należy z nim uważam - oleje potrafią też spowodować wysyp.

      Usuń
  2. Anonimowy6/12/2016

    Pierwszy sposób jak dla mnie idealny :) Sama go stosuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz śliczną cerę!!Ja używam płynu z Garniera i jestem zadowolona z niego,jednak za jakiś czas chciałabym zmienić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy6/12/2016

      Widać, że ma nałożony podkład (popatrz na granice ust) i lekki makijaż (brwi), w taki sposób każdy może mieć śliczna cerę ;). Muszę przyznać, że po takiej delikatnej korekcji cery autorka bloga wygląda obłędnie, piękny świeży look.

      Usuń
    2. Tak, na buzi mam lekki krem BB nie ukrywam tego, choć tak jak widać na mojej twarzy od jakiegoś czasu nie goszczą niespodzianki więc nawet nie mam co ukrywać :) lubię taki świeży, naturalny look

      Usuń
  4. Coś dla mnie. Też jestem posiadaczką cery mieszanej i muszę przyznać że zaciekawiłaś mnie oczyszczaniem olejkiem kokosowym. Z pewnością wypróbuję ten sposób :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać jak sprawdziło się u Ciebie olej kokosowy.

      Usuń
  5. Mam cerę mieszaną i zazwyczaj najpierw nakładam płyn miceralny następnie delikatny żel. 2-3 razy w tyg w nocy nakładam olej z arbuza i masuję twarz, zmywam żelem. Kokosowego nie używałam, bo zazwyczaj zapycha taką cerę, ale może kiedyś wypróbuje z ciekawości, bo są wyjątki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej arbuzowy kusi mnie już od dawna. Najlepszym sposobem na sprawdzenie tego czy olej jest komedogenny to wypróbowanie go na skórze. Miałam obawy i bałam się że mnie pozapycha a tu niespodzianka i wszystko jest dobrze.

      Usuń
  6. Też mam mieszaną cerę, to prawda, pielęgnacja takiej skóry to wyzwanie ;) Bardzo lubię żel z Avene, chociaż ostatnio staram się wybierać bardziej naturalne produkty, a woda micelarna Le'Maadr chodzi za mną, na pewno ją spróbuję, tylko muszę wykorzystać zapasy :) Różany tonik Evree ze zdjęcia też ostatnio gości u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polubiam się z tym żelem i pewnie zagości u mnie jeszcze kiedyś w przyszłości. Tonik Evree jest bardzo fajny, posiada piękny zapach i dobry skład.

      Usuń
  7. Ja też zazwyczaj stosuję olej a później żel a w przypadku lenia sam żel ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy6/12/2016

    Olej kokosowy bardzo lubię w pielęgnacji;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja ostatnio oczyszczałam olejem z pestek winogron i płynem micelarnym Biolaven. Dodatkowo jeszcze myje żelem pod prysznicem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płyn micelarny z Biolaven miałam i miło go wspominam. Był delikatny, a skuteczny. Żelem pod prysznic z tej samej serii myłam twarz, włosy i oczywiście włosy - bardzo uniwersalny produkt.

      Usuń
  10. Dokładnie tego samego oleju kokosowego używam w kuchni :) Uwielbiam go :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wpis w sam raz dla mnie. Olejek kokosowy do pielęgnacji cery i włosów jest niezastąpiony. :-)

    Pozdrawiam,
    www.kosmetykiani.pl


    OdpowiedzUsuń
  12. Tej metody z olejem jeszcze nie próbowałam obawiam się, że mnie zapcha;p

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy6/15/2016

    Tonik Evree jet świetny.Dzięki za świetne rady.

    OdpowiedzUsuń
  14. Olej kokosowy uwielbiam. Ale niestety moje włosy już nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Także mam cerę mieszaną i też niekiedy pojawiają się na niej wypryski. Mój sposób na jej pielęgnacje jest następujący: płyn micelarny w zasadzie przeróżnych firm (mleczek do demakijażu nie lubię), żel do mycia twarzy Tołpa (ew. inny bez sztucznych dodatków), i krem na twarz również Tołpa matujący lub na naczynka. Raz w tygodniu peeling drobnoziarnisty. Bardziej na razie się nie rozdrabniam, chociaż ciekawy jest wątek z olejem kokosowym i mam nadzieję, że go wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  16. Aleksandra5894/28/2017

    Ja oprocz dokladnego demakijazu bez ktorego nie zasne mam bzika na punkcie tonizowania. Uzywalam mnostwo tonikow z roznym skutkiem i poki co najlepszy to toner aloesowy z bentona. Uzywam go dwa razy dziennie, przed nalozeniem makijazu tez sie sprawdza. Fajnie odswieza skore i jak sa jakies podraznienia to je lagodzi.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za każdy komentarz
Wielka prośba o nie dodawanie linków blogów, reklam, spamu. Szczere opinie i sugestie są bardzo mile widziane.
Dziękuje za to, że jesteście i czytacie.